Zespół ATM stanowią wybitni fachowcy od produkcji
telewizyjno – filmowej.
telewizyjno – filmowej.
ATM GRUPA S.A. poszukuje osoby na stanowisko
Sekretarz Planu
Sekretarz Planu
– wykonanie scriptu.
Sekretarz planu - Oferujemy pracę we Wrocławiu
od 15.06. na stałe.
od 15.06. na stałe.
Co robi Sekretarz planu filmowego ?
Prowadzi szczegółowe notatki z działań na planie oraz sporządza "raport z planu" wspólnie z kierownictwem planu zdjęciowego; zgłasza kierownikowi produkcji filmu wszystkie okoliczności zakłócające prawidłowy przebieg produkcji oraz proponuje rozwiązania zmierzające do usunięcia tych trudności; uczestniczy w pracach pomocniczych w grupie zdjęciowej, zgodnie z dyspozycjami kierownika produkcji.
Poza tym, do jego (jej) zadań wchodzi:
- współpraca ze starszym asystentem reżysera przy przygotowywaniu elementów planu generalnego;
- udział we wszelkich zdjęciach próbnych oraz prowadzenie szczegółowego protokołu zdjęć;
- udział w zdjęciach i prowadzenie szczegółowego protokołu każdego ujęcia;
- rejestrowanie wszystkich faz ruchu inscenizacji oraz rozmieszczenia rekwizytów i ich stanu w toku akcji;
- prowadzenie kontroli ilości taśmy w kamerach, przy współpracy z asystentem operatora obrazu i dźwięku, oraz informowanie reżysera o ilości taśmy pozostającej do dyspozycji;
- zgłaszanie kierownikowi produkcji filmu wszystkich okoliczności zakłócających prawidłowy przebieg produkcji oraz proponowanie rozwiązań zmierzających do usunięcia tych trudności;
- utrzymywanie stałego zbioru fotosów, fotografii własnych i odcinków taśmy z wykonanych ujęć;
- służenie szczegółową informacją z zakresu wykonanych już ujęć: reżyserowi, operatorowi, rekwizytorowi, garderobianym czy aktorom;
- nadzór nad prawidłowym oznakowaniem i synchronizacją ujęć na planie;
- współpraca z montażystą w zakresie merytorycznych i porządkowych spraw montażowych;
- udział w nagraniach muzycznych i dźwiękowych oraz prowadzenie protokołów z nagrań;
- wykonywanie wszelkich prac zlecanych przez reżysera czy kierownika produkcji.
A szczegółowiej, to tak:
Sekretarz planu.
I. PODSTAWOWE ZADANIA
1.1. Sekretarz planu jest bezpośrednim współpracownikiem Reżysera na planie zdjęciowym. Podstawowym zadaniem Sekretarza planu jest kontrola sposobu inscenizacji kolejnych ujęć, scen i sekwencji w celu zachowania montażowej ciągłości (tzw. kontynuacji) i uzyskania wiarygodności czasoprzestrzennej właściwej dla ekranizowanego scenariusza.
1.2. Sekretarz planu sporządza szczegółową dokumentację realizowanych zdjęć, prowadząc własne notatki i ewentualnie posługując się rejestracją fotograficzną, a także sporządzając po każdym dniu zdjęciowym raport montażowy oraz – wspólnie z kierownikiem planu – raport z planu.
1.3. Sekretarz planu – o ile te prace zostały jej zlecone przez Kierownika produkcji – wykonuje czynności Klapsera na planie zdjęciowym.
1.2. Sekretarz planu sporządza szczegółową dokumentację realizowanych zdjęć, prowadząc własne notatki i ewentualnie posługując się rejestracją fotograficzną, a także sporządzając po każdym dniu zdjęciowym raport montażowy oraz – wspólnie z kierownikiem planu – raport z planu.
1.3. Sekretarz planu – o ile te prace zostały jej zlecone przez Kierownika produkcji – wykonuje czynności Klapsera na planie zdjęciowym.
II. ZALEŻNOŚCI SŁUŻBOWE
2.1. Sekretarka planu podlega bezpośrednio Reżyserowi i Drugiemu reżyserowi. W dziedzinie organizacyjnych dyspozycji podlega także Kierownikowi produkcji, a na planie zdjęciowym Kierownikowi planu.
2.2. Sekretarka planu nadzoruje i kieruje pracą Klapsera – o ile sama nie wykonuje tej funkcji.
2.2. Sekretarka planu nadzoruje i kieruje pracą Klapsera – o ile sama nie wykonuje tej funkcji.
III. ZASTĘPSTWO
3.1. Sekretarkę planu w przypadku jej czasowej nieobecności zastępuje Asystent reżysera, a w przypadku jego braku lub konieczności dłuższego zastępstwa, inna kwalifikowana osoba wyznaczona przez Kierownika produkcji w porozumieniu z Reżyserem.
IV. PRAWA, OBOWIĄZKI I ZAKRES CZYNNOŚCI SEKRETARKI PLANU
4.1. Ogólne prawa i obowiązki Sekretarki planu
4.1.1. Sekretarka planu ma prawo i obowiązek uczestnictwa w produkcji filmu w okresie przygotowawczym, a w szczególności w okresie zdjęciowym. Może także uczestniczyć w pracach okresu montażu i udźwiękowienia.
Ewentualny inny zakres prac Sekretarki planu określa umowa.
4.1.2. Sekretarka planu jest obowiązana zgłaszać Kierownikowi produkcji filmu wszystkie fakty i okoliczności ograniczające możliwość terminowego wykonania prac produkcyjnych oraz zagrażające przekroczeniem kosztów filmu, wnioskując równocześnie konkretne rozwiązania zmierzające do usunięcia tych okoliczności.
Ewentualny inny zakres prac Sekretarki planu określa umowa.
4.1.2. Sekretarka planu jest obowiązana zgłaszać Kierownikowi produkcji filmu wszystkie fakty i okoliczności ograniczające możliwość terminowego wykonania prac produkcyjnych oraz zagrażające przekroczeniem kosztów filmu, wnioskując równocześnie konkretne rozwiązania zmierzające do usunięcia tych okoliczności.
4.2. Zakres czynności Sekretarki planu w okresie przygotowawczym
4.2.1. Sekretarka planu jest zobowiązana do zapoznania się ze scenariuszem i związanymi z nim wszelkimi materiałami dokumentacyjnymi. Sprawdza zgodność scenariusza z oryginałem zatwierdzonym przez Producenta.
4.2.2. Wykonuje pomocnicze zadania określone przez Reżysera przy sporządzeniu scenopisu, storyboardu i ewentualnie innych opracowań związanych ze scenariuszem oraz szczegółowo zapoznaje się z nimi po ich zatwierdzeniu. Jest odpowiedzialna za prawidłowe wymetrowanie (określenie czasu trwania) scenariusza lub scenopisu, o ile prace te nie zostaną zlecone innej osobie (w praktyce ujmowane najczęściej za dodatkowym wynagrodzeniem).
4.2.3. Nadzoruje dostarczenie właściwej i aktualnej wersji tekstu do realizacji dla członków grupy zdjęciowej oraz – jeśli w danej produkcji jest taka praktyka – przygotowuje wyciągi ze scenariusza lub scenopisu dla aktorów i innych odtwórców.
4.2.4. Uczestniczy w próbnych zdjęciach aktorskich i prowadzi rejestr zdjęć.
4.2.5. Współpracuje z Drugim reżyserem przy sporządzaniu teczek obiektów i zapoznaje się szczegółowo z harmonogramem zdjęć.
4.2.1. Sekretarka planu jest zobowiązana do zapoznania się ze scenariuszem i związanymi z nim wszelkimi materiałami dokumentacyjnymi. Sprawdza zgodność scenariusza z oryginałem zatwierdzonym przez Producenta.
4.2.2. Wykonuje pomocnicze zadania określone przez Reżysera przy sporządzeniu scenopisu, storyboardu i ewentualnie innych opracowań związanych ze scenariuszem oraz szczegółowo zapoznaje się z nimi po ich zatwierdzeniu. Jest odpowiedzialna za prawidłowe wymetrowanie (określenie czasu trwania) scenariusza lub scenopisu, o ile prace te nie zostaną zlecone innej osobie (w praktyce ujmowane najczęściej za dodatkowym wynagrodzeniem).
4.2.3. Nadzoruje dostarczenie właściwej i aktualnej wersji tekstu do realizacji dla członków grupy zdjęciowej oraz – jeśli w danej produkcji jest taka praktyka – przygotowuje wyciągi ze scenariusza lub scenopisu dla aktorów i innych odtwórców.
4.2.4. Uczestniczy w próbnych zdjęciach aktorskich i prowadzi rejestr zdjęć.
4.2.5. Współpracuje z Drugim reżyserem przy sporządzaniu teczek obiektów i zapoznaje się szczegółowo z harmonogramem zdjęć.
4.3. Zakres czynności Sekretarki planu w okresie zdjęciowym
4.3.1. Sekretarka planu przed realizacją konkretnych scen – działając według wskazówek Reżysera – uzupełnia na bieżąco i wprowadza poprawki do zmieniających się dialogów lub inne zmiany w scenariuszu lub w scenopisie, przepisując je i dostarczając właściwym odtwórcom oraz członkom grupy zdjęciowej.
4.3.2. Przebywa stale na planie zdjęciowym i rejestruje przy pomocy wybranych przez siebie narzędzi (szczegółowe notatki, dokumentacja fotograficzna) wszystkie realia i okoliczności istotne dla realizowanych ujęć i scen, służące do zachowania montażowej ciągłości oraz wiarygodności czasoprzestrzennej (tzw. kontynuacje), a zwłaszcza wykonuje niżej wymienione czynności:
4.3.2. Przebywa stale na planie zdjęciowym i rejestruje przy pomocy wybranych przez siebie narzędzi (szczegółowe notatki, dokumentacja fotograficzna) wszystkie realia i okoliczności istotne dla realizowanych ujęć i scen, służące do zachowania montażowej ciągłości oraz wiarygodności czasoprzestrzennej (tzw. kontynuacje), a zwłaszcza wykonuje niżej wymienione czynności:
4.3.2.1. Weryfikuje zgodność dialogów aktorskich ze scenariuszem lub scenopisem z zaznaczeniem odstępstw oraz rejestruje elementy interpretacji aktorskiej, jak sposób ustawienia i poruszania się na planie (np. gestykulacja z użyciem rekwizytów, intonacja głosowa, itp.), notuje nazwy ról i nazwiska odtwórców.
4.3.2.2. Rejestruje istotne dla akcji filmu detale scenograficzne, jak położenie mebli i szczegóły dekoracji wnętrz lub specyficzne ulokowanie przedmiotów w plenerze. W przypadku konieczności kontynuacji zdjęć ponownie w tym samym obiekcie zdjęciowym szczegółowo rejestruje umiejscowienie wszystkich elementów inscenizacyjnych.
4.3.2.3. Rejestruje kluczowe parametry techniki zdjęciowej i oświetleniowej w trakcie ujęcia, jak: punkt ustawienia kamery, miejsca rozpoczęcia i zakończenia ujęcia, długość ogniskowej obiektywu, specyfikę oświetlenia, detale funkcjonowania efektów dźwiękowych i specjalnych, itp. Zwraca uwagę na sposób prowadzenia kamery w stosunku do odtwórców pod kątem osi optycznych.
4.3.2.4. Obsługuje klaps (mechaniczny lub elektroniczny) – o ile ta funkcja została jej powierzona; dba o realizację wszystkich zaplanowanych ujęć w danej scenie.
4.3.2.5. Notuje duble ujęć zakwalifikowane przez Reżysera do kopiowania w przypadku realizacji filmu na taśmie światłoczułej oraz metraż (lub czas trwania w przypadku nośników cyfrowych) nakręconych dubli w trakcie zdjęć i po zakończeniu całego dnia zdjęciowego, na podstawie danych otrzymanych od Asystenta operatora obrazu.
4.3.2.6. Sporządza niezwłocznie po każdym dniu zdjęciowym raport montażowy, który przekazuje Drugiemu kierownikowi produkcji w celu przekazania właściwym realizatorom (w tym: Operatorowi dźwięku i Montażyście) oraz raport z planu zdjęciowego, który przekazuje do uzupełnienia Kierownikowi planu.
4.3.2.2. Rejestruje istotne dla akcji filmu detale scenograficzne, jak położenie mebli i szczegóły dekoracji wnętrz lub specyficzne ulokowanie przedmiotów w plenerze. W przypadku konieczności kontynuacji zdjęć ponownie w tym samym obiekcie zdjęciowym szczegółowo rejestruje umiejscowienie wszystkich elementów inscenizacyjnych.
4.3.2.3. Rejestruje kluczowe parametry techniki zdjęciowej i oświetleniowej w trakcie ujęcia, jak: punkt ustawienia kamery, miejsca rozpoczęcia i zakończenia ujęcia, długość ogniskowej obiektywu, specyfikę oświetlenia, detale funkcjonowania efektów dźwiękowych i specjalnych, itp. Zwraca uwagę na sposób prowadzenia kamery w stosunku do odtwórców pod kątem osi optycznych.
4.3.2.4. Obsługuje klaps (mechaniczny lub elektroniczny) – o ile ta funkcja została jej powierzona; dba o realizację wszystkich zaplanowanych ujęć w danej scenie.
4.3.2.5. Notuje duble ujęć zakwalifikowane przez Reżysera do kopiowania w przypadku realizacji filmu na taśmie światłoczułej oraz metraż (lub czas trwania w przypadku nośników cyfrowych) nakręconych dubli w trakcie zdjęć i po zakończeniu całego dnia zdjęciowego, na podstawie danych otrzymanych od Asystenta operatora obrazu.
4.3.2.6. Sporządza niezwłocznie po każdym dniu zdjęciowym raport montażowy, który przekazuje Drugiemu kierownikowi produkcji w celu przekazania właściwym realizatorom (w tym: Operatorowi dźwięku i Montażyście) oraz raport z planu zdjęciowego, który przekazuje do uzupełnienia Kierownikowi planu.
4.3.3. Uczestniczy – na życzenie Reżysera – w przeglądach materiałów zdjęciowych filmu i wykonuje notatki w celu przekazania informacji właściwym realizatorom nieobecnym na przeglądach (w tym na przykład: numery ujęć dubli do montażu, uwagi dotyczące ruchu kamery i efektów dźwiękowych, dane dotyczące sposobu inscenizacji ujęć w celu ich powtórzenia, itp.)
4.4. Zakres czynności Sekretarki planu w okresie montażu i udźwiękowienia (opcja)
4.4.1. Sekretarka planu może uczestniczyć czynnie – w związku z rozszerzonym zakresem umowy – w przygotowaniach i w nagraniach postsynchronów aktorskich, nagraniach tzw. gwarów oraz ewentualnie w nagraniach efektów i muzyki. W szczególności przygotowuje i dostarcza z wyprzedzeniem odtwórcom oraz członkom grupy zdjęciowej uzgodnione z Reżyserem teksty dialogów do postsynchronizacji.
4.4.2. Aktywnie wykonuje prace pomocnicze zlecone przez Reżysera, Drugiego reżysera i Kierownika produkcji związane z wykonywaniem audiowizualnych poprawek i uzupełnień.
4.4.2. Aktywnie wykonuje prace pomocnicze zlecone przez Reżysera, Drugiego reżysera i Kierownika produkcji związane z wykonywaniem audiowizualnych poprawek i uzupełnień.
Ponieważ jest możliwe przeszkolenie w terminie 24.04-7.05.
wytyczne ukazujące się powyżej mają jedynie cel orientacyjny
i niektóre z nich lub wiele z nich mogą ulec zmianom w trakcie porozumienia między pracodawcą i kandydatem na pracownika.
Wszelkich innych informacji udzieli bezpośrednio pracodawca.
Dokumenty aplikacyjne zainterosowani/zainteresowane
powinni kierować przez email na ten adres
powinni kierować przez email na ten adres
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.